Sara

Om Sara

 

Hejsan!

Jag heter Sara, är 16 år och bor i Växjö.

Personligt:. Tidigare tränade jag friidrott (tillsammans med Emma och Lisa) men i vintras slutade jag för att satsa mer på fotboll. Den satsningen slutade med ett skadat korsband så just nu kör jag rehab i väntan på en operation. Jag gillar att läsa (of course) och lyssna på musik.

Favoritgenre: Väldigt varierande. Tidigare läste jag enbart ungdomsböcker liknande hunger games men numer är jag mer som Emma och fokuserar lite mindre på genrer och mer på boken i sig, har dock en liten förkärlek till deckare.

Bästa boken jag har läst: Omöjligt att bara välja en men några favoriter är I am Pilgrim, Gone Girl och sen allt med Fredrik Backman (är sjukt taggad på att läsa hans nya bok som kommer ut nu på fredag,).

Favoritställe att läsa på: På sommaren älskar jag att sitta i en fåtölj i källaren p.g.a. att det är enda svala platsen i huset och att det är världens skönaste fåtölj, annars gillar jag min säng eller soffan utanför mitt rum.

Bibliotek eller bokhandel: Bokhandel och särskilt SF-bokhandeln

Pocket eller inbundet: Inbundna böcker ser mycket snyggare ut i en bokhylla men pocketböcker är mycket billigare och enklare att ha med sig så jag säger pocket.

Instagram: johansson_sara

Twitter: sara_johansson_

Kommentera

