Bokhauls

Bokhaul!

Hejhej, Lisa här! Tänkte inviga mitt första (riktiga) inlägg på denna blogg med en bok-haul! (För er som mot förmodan inte vet vad en haul är så är det basically när man pratar om vad man har köpt, och i detta fallet vilka böcker!).

För ett par veckor sen beställde jag 4 böcker på adlibris, för – som jag nämnde i min personliga beskrivning – gillar jag att köpa böcker på internet mer än i en bokhandel, detta för att jag läser 95% av mina böcker på engelska och då finns inte ett så stort urval i bokhandlar! Dock är ju adlibris som det är (inte den mest tillförlitliga nätaffären) och endast 3 böcker har kommit. Tänkte strunta i det för den här gången och köra ändå! Läs vidare om du är intresserad. (Btw, alla böcker jag berättar om i denna haul är på engelska, men kan nämna om de finns översatta till svenska om du inte vill läsa på english!)

Bok 1 – This Savage Song by V.E Schwab

image

Goodreads-länk: https://www.goodreads.com/book/show/23299512-this-savage-song?ac=1&from_search=true

Kommer ni ihåg att jag sa att jag älskar allt av V.E Schwab? Då är det nog ingen överraskning att en sådan bok finns med i min haul. Denna bok är som sagt nyligen utkommen (5 juli to be precise) och är den första boken i Monsters of Verity-duologin. Boken är på engelska och finns (tyvärr?) inte ännu på svenska, men för att få så mycket som möjligt av V.E Schwabs fantastiska skrivsätt läser jag den på engelska och väntar därför inte tills den är översatt. Har hört massvis av positiva saker om denna bok och trots att jag inte vet så mycket om handlingen litar jag totalt på V.E att hon inte gör mig besviken! Är sjukligt taggad för att läsa denna, och vill du veta mer om boken finns länken till goodreads här ovan!

Bok 2 – Days of Blood & Starligt by Laini Taylor

image

Goodreads-länk: https://www.goodreads.com/book/show/12812550-days-of-blood-starlight?ac=1&from_search=true

Detta är den andra boken i Lainis Daughter of Smoke & Bone-trilogi, där den första heter just Daughter of Smoke & Bone. Jag har faktiskt inte ens börjat på den här serien, men med det här bokköpet har jag ju de första två böckerna hemma ifall jag skulle bli sugen. Denna serie har jag hört väldigt mycket bra saker om, och jag fattar inte hur jag inte har läst den ännu, med tanke på hur länge sen det var böckerna släpptes (2012-2014). Hoppas på att jag ska ta tag i mitt läsliv mer nu när jag ser två olästa böcker i samma serie på min hylla! Hela serien finns översatt till svenska (så ”gammal” är den!!) och om du är nyfiken så finns goodreadsen ovan!

Bok 3 – A Torch Against the Night by Sabaa Tahir

image

Goodreads-länk: https://www.goodreads.com/book/show/25558608-a-torch-against-the-night?from_search=true

Här har jag igen köpt andra boken i en serie utan att ens ha läst första.Denna bok är fortsättningen till An Ember in the Ashes som är rätt omtalad på internets bokvärld. Har nu båda böckerna hemma utan att ha läst någon, men det är faktiskt okej med tanke på hur extremt snygga framsidor dessa böcker har. Är besatt. A Torch Against the Night kom iallafall ut den 30 augusti detta året och finns därför ännu inte på svenska. Jag har hört massor av bra saker om denna serie och är supertaggad att läsa dem! Som innan; är du intresserad finns länken ovan!

Detta var allt för mig för denna gången, hoppas du blev inspirerad!

/// Lisa

Kommentera

