Emma tipsar

Emma tipsar: BookTubers

Hej!

För ett tag sedan fick jag upp ögonen för så kallade ”BookTubers”, alltså YouTubers som pratar om böcker. Jag anser att BookTube är ett ypperligt sätt att få höra talas om nya böcker. Min tanke bakom detta inlägg är att tipsa om ett antal BookTubers jag tycker om i förhoppning att fler ska intressera sig för dem.

Jag har valt att inkludera beskrivningar som dessa BookTubers ger om sig själva och sina kanaler. Beskrivningarna har alltså inte jag skrivit, utan de är tagna från de olika personernas YouTube-konton.

OBS! Ordningen i vilken jag omnämner personerna har ingen som helst betydelse. Jag tycker om dem av olika anledningar och har ingen favorit eller liknande.

Just your average book-loving, Shadowhunter fanatic who wants to talk way too much about books.

Namn: Ashley

Första videon publicerad: 27 april 2016

Senaste videon: UPPERCASE UNBOXING APRIL 2017

Kuriosa: Ashley kommer ofta med originella idéer, vilket är en anledning till att jag tycker att det är extra roligt att kolla på hennes videor. Nyligen publicerade hon till exempel en video där hon målade en egen framsida till boken A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab.

Hello, I'm Hailey and I'm a 21 year old book lover from Canada! I have a passion for books that I would love to share with the people of the Internet so sometimes I ramble about them endlessly to a camera and then put it on the internet for your viewing enjoyment.

Namn: Hailey

Första videon publicerad: 27 maj 2014

Senaste videon: Random Book Recommendations!

Kuriosa: Hailey är ett stort fan av Alice i Underlandet och har ungefär 30 st upplagor av boken. Hon gör flera olika typer av bokrelaterade videor och hennes kanal passerade nyligen 100 000 prenumeranter!

Namn: Emma

Första videon publicerad: 3 september 2016

Senaste videonPlaylist Book Tag

Kuriosa: Emmas favoritbokserie är ”The Raven Cycle-serien” av Maggie Stiefvater. Hon har gjort en spellista på Spotify som innehåller låtar som passar till den serien, något hon ofta gör till böcker hon läser.

 

Tack för att du läste mitt inlägg! Hoppas att du nu har fått lite tips på BookTubers att kolla upp. Dela gärna med dig om du har några egna tips på bra BookTubers!

Ha en trevlig helg!

/Emma

 

 

Kommentera

