Emma tipsar · Nyutkomna böcker

Emma tipsar: Fredrik Backman

Nyligen släppte Fredrik Backman en novell (Och varje morgon blir vägen hem längre och längre). Jag älskade den, likt jag har älskat samtliga böcker Fredrik Backman har gett ut. Jag kan dessutom meddela att mina tårar började rinna redan efter förordet.

Oftast refererar folk till Fredrik Backman som ”författaren bakom En man som heter Ove”, men faktum är att han har gett ut ytterligare böcker som enligt mig är minst lika bra. Dessa är samtliga böcker som Fredrik Backman hittills har publicerat:

Okej, kanske hade ni redan koll på Backmans böcker. Varför skriver jag då det här inlägget? Jo, för att det finns fler anledningar till varför jag gillar Fredrik Backman än att hans böcker är fantastiska. Om man följer honom på Instagram eller Facebook är det inte svårt att förstå varför han är så omtyckt. Förutom att Backman har en fantastisk känsla för det skrivna ordet är han även väldigt rolig och en genuin, trevlig människa.

Vi pratade väldigt lite, för jag hade för mycket jag ville säga. Det är alltid då man tystnar.

Slutligen vill jag promota en mycket vacker och rörande text som Fredrik Backman har skrivit och som jag tycker att fler borde läsa. Jag tror att texten är som mest givande om man inte vet så mycket om den innan man läser den och därför säger jag inget annat än det här: LÄS DEN!

/Emma

Kommentera

