Emma läser

Emma läser: Sommaren 2017

Sommaren är här och så även möjligheten att läsa många böcker. Här är tre bokrelaterade saker jag är lite extra taggad på i sommar.

  • Adam Silveras böcker

Jag har velat läsa Adam Silveras böcker under lång tid. Hans böcker är relativt tunna, men låt dig inte luras av det. Ämnena han skriver om är tunga och bäddar för starka känslor. Hittills har Silvera gett ut två böcker (More Happy Than Not och History is All You Left Me) och ska släppa en ny detta året (They Both Die at the End).

  • The Mortal Instruments 

Med all hype som finns runt Cassandra Clares böcker just nu är det svårt att inte bli lockad att plocka upp hennes böcker. Personligen planerar jag att läsa åtminstone första boken i The Mortal Instruments (City of Bones) i sommar.

  • Klassiker

Jag läser alldeles för få klassiker, men planerar att ändra på det framöver. Nyligen köpte jag Jane Austens Sense and Sensibility (finns även en film baserad på boken vars manus Emma Thompson ligger bakom och som jag rekommenderar starkt) och Pride and Prejudice. I samma veva köpte jag även Jane Eyre av Charlotte Brontë samt Wuthering Heights av Emily Brontë. Ska försöka läsa några klassiker i sommar så att jag kan återkomma med en recension senare.

Tack för att du läste! Finns det något bokrelaterat du är extra intresserad av i sommar? /Emma

Kommentera

