Emma läser

Emma läser: BookTube-A-Thon 2017

Hej!

Normalt sett lägger jag upp en bokrecension varje lördag, men inte idag. Idag ska jag nämligen berätta lite om BookTube-A-Thon 2017 som börjar på måndag 24/7. Jag planerar att delta i BookTube-A-Thon detta året och tycker det skulle vara roligt om några av er ville göra detsamma. Om du inte vet vad BookTube-A-Thon är, så kan jag berätta att det är ett event som BookTubern Ariel Bissett håller i och som går ut på att man ska läsa så mycket som möjligt under en veckas tid. Förutom detta så finns det även sju mål man kan satsa mot om man vill.

Under tiden eventet pågår kommer jag blogga varje dag för att hålla er uppdaterade om mina framsteg och eventuella mål jag har uppfyllt. Dessa är de sju målen för i år:

  1. Läs en bok med en person på omslaget.
  2. Läs en ”hypad” bok (alltså en bok du hört mycket positivt om).
  3. Läs ut en bok på en dag.
  4. Läs om en karaktär som är väldigt olik dig.
  5. Läs färdigt en bok utomhus.
  6. Läs en bok du köpte på grund av omslaget.
  7. Läs ut sju böcker.

Kommentera gärna om ni planerar att delta i BookTube-A-Thon detta året. För mig är det första gången, men jag tror att det kommer bli väldigt roligt! Om du vill ha mer info om eventet, kolla här. Speciellt för i år är att Penguin Random House U.K. har valt ut en bok som deltagarna kan läsa tillsammans – återigen, om man vill. Vilken bok det är kan du se här.

Tack för att du läste! Kom gärna tillbaka på måndag, då jag lägger upp min första uppdatering!

/Emma

10 thoughts on “Emma läser: BookTube-A-Thon 2017

  1. Omg, detta eventet verkar sjukt kul!! Självklart ska jag delta!! Mitt mål denna veckan är att läsa ut vissa böcker som jag har börjat på men inte avslutat, såsom lars kepler ”paganinikontraktet”, steig larssons ”män som hatar kvinnor”, queen J.K. Rowling ”harry potter och hemligheternas kammare”, judith mcnaughty ”perfect” och ”manwhore” av någon författare jag ej kommer ihåg namnet på.

    Gilla

    1. Låter toppen! Ett sånt här event ger en verkligen möjlighet att få bort lite böcker från sin ”att läsa”-hög… /Emma

      Gilla

Kommentera

