Övrigt

BookTube-A-Thon 2017: Fredag

Här kommer en kort sammanfattning av vad jag läste under den femte dagen av BookTube-A-Thon.

398 sidorThe Hate U Give, Angie Thomas

69 sidorThe One Memory of Flora Banks, Emily Barr

19 sidorHarry Potter och De Vises Sten, J.K. Rowling

≈ 20 sidor: A Game of Thrones, George R.R. Martin

Totalt antal sidor: ≈ 506 sidor

Uppfyllda mål

√ Läs ut en bok på en dag.

√ Läs en ”hypad” bok.

√ Läs om en karaktär som är väldigt olik dig.

Kommentar: Jag är väldigt nöjd med fredagens läsning. Förutom att jag läste ut The Hate U Give hann jag även börja läsa The One Memory of Flora Banks. Utöver de två böckerna läste jag ett kapitel i Harry Potter och De Vises Sten högt för min lillebror, samt lyssnade på ljudboken till A Game of Thrones en stund innan jag somnade.

Jag inser att jag har två dagar och fyra mål kvar, men jag tror faktiskt att jag kan klara det. Som tur är har jag en relativt lugn helg framför mig…

Tack för att du läste!

/Emma

2 thoughts on “BookTube-A-Thon 2017: Fredag

    1. Äsch, man gör så gott man kan. Jag har verkligen försökt hitta tid och ork till läsning och då är det klart man hinner med en del. Dock innebär det ju samtidigt att man bortprioriterar andra saker, vilket inte heller är optimalt. /Emma

      Gilla

Kommentera

